فعالیت های توسعه دهند وب بسیار شبیه به طراح وب میباشد اما در عین حال با او تفاوت دارد. بر خلاف یک طراح وب، توسعه دهنده وب بیشتر به کدنویسی درست تمرکز دارد و خیلی تمرکز خود را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد. وی بیشتر به جزئیات سایت دقت میکند و با برنامه های کدنویسی سر و کار بیشتری دارد.
طراحی وب

توسعه دهند وب 

فعالیت های توسعه دهند وب بسیار شبیه به طراح وب میباشد اما در عین حال با او تفاوت دارد. بر خلاف یک طراح وب، توسعه دهنده وب بیشتر به کدنویسی درست تمرکز دارد و خیلی تمرکز خود را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد. وی بیشتر به جزئیات سایت دقت میکند و با برنامه های کدنویسی سر و کار بیشتری دارد.
در صورتی که این دو در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند و یا فردی هر دو قابلیت را داشته باشد، یک طراحی سایت زیبا و اصولی ارائه خواهد شد که هم از نظر بصری و هم از نظر کد و اصول دارای امتیاز میباشد.
به نظر می آید که اکثر افراد با درست بودن این ایده که طراح و توسعه دهنده سایت باید با یکدیگر کار کنند، موافق هستند. ولی بیشتر اوقات این دو جدا از هم کار میکنند در حالی که مشغول کار بر روی یک پروژه واحد هستند. طراح، عناصر، پالت های رنگ و تایپوگرافی را ایجاد میکند در حالی که توسعه دهنده کدنویسی کرده و متریال لازم برای وب سایت را آماده میکند. و این میتواند باعث بروز ناهماهنگی و ناسازگاری بین طراح و توسعه دهنده وب و نهایتاً در خود وب سایت شود.
اگر طراحان و توسعه دهندگان وب از ابتدای پروژه تا پایان آن با یکدیگر کار کنند، نتیجه آن پروژه ای منسجم تر با رابط کاربری بهتر و کدهای تمیز خواهد بود. در این حالت دوباره کاری کمتر شده و پروژه در زمان کمتری تکمیل میشود.

توسعه دهندگان وب را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

توسته دهنده Front-End: وقتی یک سایت را در مرورگر باز می کنیم هر آنچه را که می بینیم مثل چیدمان عناصر صفحه، رنگ ها، متحرک سازی های عناصر، تعاملاتی را که با صفحه داریم و غیره توسط توسعه دهنده Front-end انجام می شود. به بیان دیگر آنچه که روی کامپیوتر Client اجرا می شود Front-end محسوب می شود.

توسعه دهنده Back-End: و اما سیستمی که در پس سایت وجود دارد توسط توسعه دهندگان Back-end طراحی می شود. آن برنامه ای که روی کامپیوتر Server اجرا می شود Back-end محسوب می شود.

 

front-end در مقابل back-end

تکنولوژی های وب

از تکنولوژی های مربوط به Back-end می توان به موارد زیر اشاره کرد:

و غیره…

و از اصلی ترین تکنولوژی های مربوط به Front-end می توان موارد زیر را نام برد:

ناگفته نماند که تکنولوژی ها و نقش های مربوط به وب، محدود به موارد گفته شده نیست و موضوع خیلی وسیع تر است اما در اینجا نیازی به تشریح آنها نیست.

طراحی وب
bookmark
like 105
6

گردآوری و تالیف : علی شیخ
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398
مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

نظرات ارزشمند شما:

برای ارسال نظر ابتدا باید وارد سایت شوید

  • سلام استاد
    بنده دانیال جمشیدی هستم من ۱۴ سال دارم و کلاس نهم هستم که انتخاب رشته دارم من میتونم بگم که کل چیز هایی که از برنامه نویسی وب بلدم رو از شما یاد گرفتم و من حدود ۸ ماه است که دارم برنامه نویسی وب انجام میدم من زبان هایی رو بلدم ( به لطف شما ... ) html . Css . Javascript . Jquery . Php . و ... .
    اما من یه چیز را نمی‌دانم آن این است که آیا ریاضی در برنامه نویسی وب کاربرد دارد ؟
    و اینکه من ریاضیم در مدرسه کمی ضعیف است ولی خیلی خوب میتونم کد Php بنویسم و حالا نمیدونم که باید چیکار کنم چه رشته ای رو در آخر سال بردارم
    و اینکه شما چه راهکاری براین این موضوع دارید .
    باسپاس از webprog ( استاد علی شیخ ) .

    • سلام وقت بخیر.
      خیر نیازی به دانش ریاضی نیست و مهم تحلیل پروژه هست و رشته دانشگاهی هم مهم نیست. در کل به تمرین و تجربه شما بستگی داره
      من دیدم دوستانی که هم سن شما هستند و توی شرکت های مختلف کار میکنند.